tisdag 7 september 2010

Ingen legalisering av cannabis här inte!!

Man får mycket frågor nu. Väldigt, väldigt mycket frågor.

Den senaste från person som tänker rösta på lämplig riksdagskandidat som arbetar för legalisering av cannabis. Av högst personliga skäl avskyr jag cannabis, hasch och så länge jag lever kommer jag att verka för att det eländet ALDRIG legaliseras.

Nedan fråga och svar.

"Hejsan,
Letar efter någon liberal politiker att lägga min röst på i Partille. Hade tänkt rösta på XX som ju har en liberal drogpolitik, men tyvärr gick det inte eftersom XX hör till Göteborg. Fick ditt namn från henne, och hon sa att du var en förnuftig person :)!
Undrar lite var du står i drogpolitiken? Jag anser att en avkriminalisering, men även legalisering (inte av alla droger, men av cannabis) skulle vara till allas fördel.. Av många skäl som det kanske inte finns någon anledning att gå in på just nu... Men, jag är redo att rösta på någon lämplig politiker oavsett sida (är egentligen lagd åt vänster faktiskt) i riksdagen som är för en förändring inom det området.
Sooo, var står du?
MVH /XX"

"Hej XX

Tack för ditt mail och din fråga.

Jag skall svara väldigt rakt på sak. Det finns inte en chans att jag någonsin i mitt liv kommer att verka för en legalisering av cannabis och jag kan garantera att jag har minst lika goda skäl till det som att du tycker att det bör bli lagligt.


Vänliga hälsningar

Elisabeth Mattsson (FP)
KF-ordförande
Kungälvs kommun
0303-23 96 67
0709-18 00 85

www.elisabethmattsson.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar